Onze schoolvisie

Onze school staat voor communicatie die helder, krachtig en verbindend is. We streven ernaar om open en eerlijk te communiceren, met respect voor elkaars eigenheid en mening. We vinden het belangrijk dat kinderen leren op een constructieve manier met elkaar in dialoog te gaan en bieden hier de handvaten voor. Op onze school is luisteren hiervoor een belangrijke voorwaarde.

Respect is belangrijk om op een fijne manier samen te leren en samen te leven op school. Dit begint bij jezelf. Wij behandelen elkaar zoals we zelf behandeld willen worden en hebben respect voor elkaars verschillen. Onze visie omvat niet alleen respect voor elkaar als personen, maar ook voor het materiaal dat we gebruiken. Als Provinciale school genieten wij elke dag van de groene omgeving, de infrastructuur en de middelen waarvoor we samen zorg en verantwoordelijkheid dragen.

PKS en PLS Voeren leggen de focus op kennis, als basis voor een sterke groei. We streven naar een cultuur waarin het verwerven van kennis belangrijk is om de wereld te begrijpen. Dit legt een stevige basis voor de toekomst. Door een hechte samenwerking tussen school en ouders, zorgen we ervoor dat de leerstof niet alleen wordt aangeboden binnen de schoolmuren maar ook thuis wordt versterkt. Hierdoor kunnen onze leerlingen nog meer groeien.

Bij ons kan iedereen groeien in kennen, kunnen en zijn op eigen tempo. Op onze school creëren we een leeromgeving waarin succeservaringen worden gekoesterd, waar talenten worden ontdekt en ontwikkeld. We bieden onze leerlingen maximale kansen en differentiëren om tegemoet te komen aan de unieke behoeften en capaciteiten van elk kind. Ieder kind verdient gelijke kansen om zijn of haar talenten persoonlijk te ontwikkelen.

Wij bieden structuur als basis waarop elk kind kan bouwen, groeien en stralen in alle rust en veiligheid. Duidelijkheid en voorspelbaarheid geven een houvast aan onze kinderen. Door heldere afspraken te maken, weet iedereen wat van hem/haar verwacht wordt. Op deze manier creëren we een geborgen klas- en schoolklimaat.