PBSVOEREN.BE
  • Voorleesweek
  • Nieuw op onze speelplaats
  • Kalender
  • Verslagen/Info allerlei
    • 2019 Zeeklas >
      • Zeeklas 2019 maandag
      • Zeeklassen 2019 dinsdag
      • Zeeklassen 2019 woensdag
      • Zeeklassen 2019 donderdag
      • Zeeklassen 2019 vrijdag
    • Klafoto's 2 september '19
    • 2019 Schoolfeest
    • 2019 wafelverkoop
    • 2019 Natuurles Wij helpen vogeltjes
    • 2018 Sinterklaasfeest
    • 2018 Schoolfeest
    • 2018 Carnaval
    • 2018 Helm op fluo top
    • 2017 Kerstmarkt
    • 2017 Sinterklaasfeest
    • 2017 Zeeklas
    • 2017 09 01
    • 2017 Carnaval
    • 2017 Vlaamse Week tegen Pesten
  • Home
  • Welkom in onze school
  • Wie is wie?
    • Personeel
    • Ouderraad
    • Schoolraad
  • Onze school
    • Lager onderwijs >
      • 1ste leerjaar
      • 2de leerjaar
      • 3de leerjaar
      • 4de leerjaar
      • 5de leerjaar
      • 6de leerjaar
    • Kleuteronderwijs >
      • Moelingen >
        • 1 KOMO
        • 3 KOMO
      • 's-Gravenvoeren >
        • 1 KOVA
        • 1 KOVB
        • 2 KOVO
        • 3 KOVO
      • Sint-Martens-Voeren
  • Openingsuren
  • Voor- en naschoolse opvang
  • Afwezigheden
  • Schoolreglement
  • Contacteer
  • Nieuwe pagina

Welkom in onze klas!

Sinterklaas en zwarte piet op bezoek in onze school!

Sinterklaas is deze nacht ook in onze klas langs gekomen! Wat een verrassing!!!
We hebben fijn gespeeld met het nieuwe speelgoed!

Hiep, hiep, hoera! Jelle is 4 jaar!

We kregen van Jelle ook een mooi klascadeau! Bedankt voor de mooie en lekkere traktaties! We hebben ervan genoten!

Foto

THEMA SINTERKLAAS (bloemetjes)

Na de waarneming over Sinterklaas en zwarte piet, maakten we zelf een grote Sinterklaas. We plakten en stempelden. 

We hebben een stoomboot in onze klas. We speelden Sinterklaas en zwarte piet! Dat vonden we leuk. 

We keken in sinterklaasboekjes.

We kleurden een pietenmuts met een twee kleurenpatroon in. Onze kleinste bloemetjes mochten vrij kleuren.

We maakten een knutselwerkje voor Sinterklaas. We kozen zelf of we een Sinterklaas of piet wilden maken. We verfden, plakten, versierden,... Wat zijn we fier op onze mooie Sinterklazen en zwarte pieten!

Foto

We knipten en plakten de zak van zwarte piet. Nadien knipten we uit speelgoedboekjes wat we graag zouden willen hebben van de Sint. De kleinste bloemetjes bestempelden de zak.

De kleinste bloemetjes plakten de piet bij de juiste schoorsteen door goed naar de kleuren te kijken.

We plakten een rand rond onze Sinterklaas en plakten dan een witte, zachte baard.

We plakten de pluimen in de juiste kleur pietenmuts.

We keken naar de kleurcode en kleurden de afbeeldingen in de juiste kleur in.

We beplakten een cadeautje met een twee kleurenpatroon.

Foto

Wat is van Sint en wat is van piet? We plakten het op de juiste plaats.

THEMA: SINTERKLAAS (Vlindertjes en Zonnetjes)

Vandaag leerden we over de kleding van Sint en Piet en stempelden we een schoorsteen. Uit deze schoorsteen komt een Pietje. Deze kleurden we mooi in en de zonnetjes konden ze al zelf uitknippen.

Sinterklaas zal ons vast wel iets lekkers brengen. Wij maken alvast een eigen pepernotenschaal voor al dat lekkers.

De zonnetjes tekenden de stoomboot van de juf zo nauwkeurig mogelijk na.

De vlindertjes gingen zo nauwkeurig mogelijk met de stiften over de kleren van zwarte piet.

De vlindertjes knipten zelf de stukjes van Sinterklaas en zwarte piet uit en puzzelden deze weer terug in elkaar.

De zonnetjes spiegelden ondertussen de mijter van Sinterklaas.

Tijdens het turnlesje van juf Linsey, werden we opgeleid tot echte pieten. We liepen over daken, sjouwden met pakjes, we oefenden het vangen en gooien naar andere pieten...

De zonnetjes maakten een dobbelwerkje. Ze kleuren het aantal dat ze op de dobbelsteen gooiden en telden de pluimen op de pietenmutsen en schreven het juiste aantal. 
De vlindertjes telden dan weer de cadeautjes en kleurden het getalbeeld in de bijhorende kleur en zochten in een rij prentjes dezelfde prent als het voorbeeld.

Wie is het hebben aangepast met allemaal verschillende pietjes. Zo oefenen we het gericht vraagjes stellen.

De Zonnetjes maakten met mozaïek een stoomboot na.

De vlindertjes beplakten een cadeau in een 2-kleurenpatroon.

We oefenden ook het tellen. Dit deden we met pepernoten.
De vlindertjes leerden evenveel te plakken en de zonnetjes 1 meer en 1 minder.

HET KASTEEL VAN DE SINT!

We brachten een bezoek aan het kasteel van de Sint. Wat vonden we dit spannend! We gingen van kamer naar kamer en werden telkens door een piet opgehaald. De juf moest ook eens mee helpen. Dat vonden we wel een beetje gek.
We zagen de pietenschool, de keuken, we klommen op de daken,... Het was heel erg leuk! Als afsluiting brachten we een bezoek aan Sinterklaas!

Foto

VOORLEESWEEK

In de grote school hebben ze een mooie leesplek ingericht voor de voorleesweek. Aangezien de bussen niet meer rijden richting Sint-Martens-Voeren en we al een hele drukke week hebben met verteltent, dansen in het rusthuis en het huis van de Sint, is het moeilijk voor ons om daar te geraken. Daarom halen we de voorleesweek gewoon naar onze klas.

Door het thema licht en donker, ziet onze klas er super gezellig uit en om ons een beetje aan het thema van de voorleesweek te houden (nl. voorleesrituelen), nodigden we mama´s of papa´s uit om het favoriete boekje van hun kind in onze klas voor te lezen. 

Mama van Yaëlle

Samen met broertje Lièvin, kwam de mama van Yaëlle het boekje Woeste Willem voorlezen. Een leuk verhaaltje over een stoere piraat die niet kon zwemmen.

De mama van Tuur

De mama van Tuur kwam zijn lievelingsboekje uit de bieb voorlezen.
Vroem! gaat over heel veel verschillende soorten voertuigen.
​Tuur kent het helemaal vanbuiten.​

​De mama van Tristan

De mama van Tristan kwam een verhaaltje voorlezen over de moestuin. Er waren al kindjes die wisten wat een moestuin was. Het was erg gezellig samen!

​De mama van Elisa​

De mama van Elisa had twee boekjes meegebracht. Elisa wilde graag dat ze twee verhaaltjes voorlas. Dus hebben we mogen genieten van extra lange voorleestijd!

THEMA LICHT EN DONKER (bloemetjes)

We leerden een versje en maakten het donker in de klas.

Oogjes open, oogjes dicht
´s Avonds donker, ´s morgens licht
Vele sterren en een maan
Ring, ring, ring ... OPSTAAN!

We vertelden wat we zoal deden als het licht is of als het donker is.

​Zo plakten we ook de prentjes van Jules bij het zonnetje of het maantje en de sterren.

Overdag gaat Jules naar school, turnen, fruit eten en zich wassen.
Als het donker wordt doet hij zijn pyjama aan, moet het nachtlampje aan, geeft mama nog een nachtzoentje en gaat hij slapen.

We knutselen een mooie mobiel met een wolk, maan en ster.

Onze nieuwe vriendjes voelen zich al helemaal thuis bij ons in de klas.

We prikten zelf onze sterren uit. Dit konden we al heel goed! Zelfs Tuur doet al goed mee.
Daarna plakten we de sterretjes van klein naar groot.

We telden de sterretjes en plakten evenveel maantjes.

We maakten een onderscheid tussen klein en groot. De kleine sterretjes kleurden we blauw en de grote sterren geel.

Foto

Nijntje slaapt graag in een bed met dezelfde kleur als zijn pyjama. Wij helpen Nijntje om zijn bedjes terug te vinden.

Bij een bed hoort ook een nachtlampje. Dit versierden we met zelfgeknipte snippers. Knippen lukte ons al vrij goed.

THEMA LICHT EN DONKER (vlindertjes en zonnetjes)

We hielden een kringgesprek over 'dag' en 'nacht'. We vertelden wat we overdag allemaal doen.

Foto

We maakten het donker in de klas en ontdekten verschillende soorten lampjes.
In onze gezellige dag keken we ook naar een filmpje.

We scheurden lange repen papier en plakten deze rond de cirkel. Zo maakten we een zon. We verfden de zon geel.

We maakten een huisje bij daglicht. We kleurden het huisje in met wasco's. We verfden het gras en de lucht.

Nadien maakten we een huisje in de nacht. Zo oefenden we de begrippen 'dag' en 'nacht'.

We tekenden wat we overdag doen en wat ´s nachts.

De zonnetjes maakten een mooie dromenvanger. Ze regen parels, verfden, plakten,... Deze kan een mooi plaatsje krijgen op hun slaapkamer.

De vlindertjes maakten een mooie mobiel met een wolk, een ster en een maan.

We prikten de 'D' van dag uit en nadien plakten we er nog een zonnetje en een wolkje op.

We maakten een mooi theelichtje.

We maakten het donker in onze klas en staken onze zelfgemaakte theelichtjes aan. Wat vonden we dit gezellig!

We leerden over het verschil tussen 'dag' en 'nacht' en plakten de prentjes op de juiste plaats.

We knipten de prentjes uit en plakten ze op van meer naar minder.

We knipten de prentjes uit en plakten ze op van 1 naar 5. We konden al goed tellen!

We zoeken goed wat rijmt op 'MAAN'.

Hoera, Ayden is 4 jaar!

Foto

Welkom in onze klas Rafa en Tuur! 

Foto
Foto
Foto

HALLOWEENWANDELING!

We gingen op halloweenwandeling door het dorp. We belden aan, zongen een liedje en kregen heeeeeeeel veel snoepjes van de mensen! Er waren ook veel mensen die de huizen mooi versierd hadden voor onze komst. 
Dankjewel aan alle gulle gevers! Hier kunnen wij nog lang van genieten. Na de wandeling aten we nog een beetje pompoensoep.

POMPOENSOEP MAKEN!

Samen met onze juffen maakten we lekkere pompoensoep met spinnetjes. Dat was lekker!

 HALLOWEEN (bloemetjes)

Wij knutselden samen met de juf een griezelig werkje.
De maan mochten we zelf uit prikken, de boom is de omtrek van onze hand en de spookjes zijn een afdruk van onze voetjes. Daarna mochten we het werkje nog afmaken met stickertjes voor de sterren in de nacht.

OMA'S IN ONZE KLAS!

De oma van Ayden kwam dromenvangers met ons maken. We hadden veel werk, maar het resultaat was heel mooi!

Foto

De oma van Nele en Léo kwam spinnenwebben met een spin maken. Wij waren helemaal niet bang van ons spinnetje! We kregen ook allemaal een spinnetje op een rietje van de oma. Bedankt!

Foto

De twee oma's van Baptiste kwamen in onze klas vogelhuisjes verven en versieren. Dat was leuk! Bedankt om te komen!

Foto

THEMA GROOTOUDERS (bloemetjes)

We maakten een mooie oma of opa.
Hiervoor moesten we veel schilderen, stempelen, plakken en versieren.
De oma´s kregen zelfs de mooiste juwelen.
Wat vinden jullie van ons resultaat?

Aanstaande woensdag is het groot feest voor onze oma´s en opa´s.
​Wij versierden alvast onze tekening met mooie vlaggetjes adhv een 2-kleurenpatroon.

De meeste oma´s houden heel erg van KUSJES.
Wij kusten er dan ook op los!

Wij versierden een mooie kralenketting voor oma en oefenden hiermee het 2-kleurenpatroon.

Daarna kwam de das van opa aan de beurt.
Op ieder stipje plakten we een stickertje.

Wij zijn nog heel jong en oma en opa zijn al wat ouder.
We oefenden vandaag de prentjes op volgorde te leggen van jong naar oud.
(baby-kindje-mama/papa-oma/opa)

THEMA GROOTOUDERS (vlindertjes en zonnetjes)

We mochten foto's meenemen van onze oma('s) en opa('s). We vertelden hierover en hingen ze op in een mooi hart. 

Foto

We maakten het lichaam van opa en oma verder af.

De zonnetjes schreven hier 'OMA' en 'OPA' bij.

We kleurden de kleurplaat in en plakten bovenaan een patroon van 2 kleuren bloemetjes.

We knipten vlaggetjes, plakten een patroon, tekenden oma en opa, schreven 'OMA' en 'OPA' en plakten confetti. Feest voor onze oma('s) en opa('s)!

We maakten een matrix van oma's en opa's.

We knipten en plakten de oma en opa op van 'dun naar dik' en van 'dik naar dun'.

We gingen over de stippellijnen van de hartjes met de stiften en probeerden ook al eens zelf hartjes te tekenen.

Wij houden van onze oma('s) en opa('s).

Wij kunnen al erg goed woordjes naschrijven!

Ook de vlindertjes en de zonnetjes versierden de mooie ketting van oma. 
De zonnetjes deden dit met 3 kleuren.

De vlindertjes kleurden hierna de das van opa ook in een kleurenpatroon en de zonnetjes oefenden al een beetje de raamfiguren op de cadeautjes.

De vlindertjes oefenden de begrippen meer en minder en de zonnetjes oefenden de letters van opa en oma en de hartjes.

We puzzelden de opa/oma terug in elkaar.

We speelden een spelletje met een bol garen en maakten zo een spinnenweb. We kropen er allemaal eens onderdoor. 

EEN NIEUWE BANK!

Freddy maakte voor ons een mooie bank/tafel rond een boom. Zo kunnen we bij goed weer lekker buiten picknicken! Dankjewel Freddy!

Foto

EEN LEKKERE TRAKTATIE VAN YAËLLE!

Yaëlle werd grote zus en trakteerde ons vandaag op wat lekkers! Hmmm, bedankt hoor!

Foto

HERFSTWANDELING

Samen met de kleuters van Moelingen gingen we in Sint-Martens-Voeren op herfstwandeling. Gelukkig zijn we droog gebleven. We hebben een stevige tocht gemaakt! 

THEMA HERFST (bloemetjes)

We maakten een mooie herfstboom met een afwasborstel en we maakten kleurrijke herfstbladeren.

We maakten een eekhoorn. Hiervoor moesten we ook onze handjes 4 keer afdrukken. Dat kriebelde hoor! Ze hangen nu mooi op tussen onze kleurrijke herfstbomen.

We kleurden de herfstbladeren in de juiste kleur in door naar de legende te kijken.

We verfden een kabouterhuisje. 

We gaven het egeltje stekels door te verven met bruine verf en een vorkje.

We oefenden het tellen tot 3 en sorteerden het juiste aantal blaadjes bij het juiste kindje.

Er was ook weer tijd voor enkele gezelschapsspelletjes!

Jules speelt in de blaadjes.
Wij stempelden de blaadjes en kleurden Jules.

We leerden over herfstvruchten. Volgens bepaalde kleuters waren er ook 'kokkernoten' bij! Deze probeerden we zelf te openen en op te eten!

We puzzelden de herfstvruchten terug bij elkaar.

We bestempelden een eikeltje en plakten er nadien een patronenrand van twee kleuren rond. Dat konden we al erg goed!

We knipten en beplakten een okkernoot.

We keken naar de stippen op de paddenstoel en plakten evenveel.

We plakten de vormen op de juiste plaats.

We plakten op iedere tak 1 uiltje en oefenden zo onze één-één relatie in.

THEMA HERFST (vlindertjes en zonnetjes)

De herfst is alweer daar, buiten zien we alles veranderen en daar is ook heel wat te vinden. Samen met juf Linsey gingen we opzoek naar mooie blaadjes, nootjes, paddenstoelen en misschien zien we wel een paar diertjes zoals een eekhoorn ofzo.

Op een grote paddenstoel, rood met witte stippen ...
We oefenden het tellen door evenveel kabouters als stippen onder de paddenstoel te plakken.
De zonnetjes oefenden ook nog het lezen van de cijfers en stempelden evenveel stippen op de paddenstoel.

In de namiddag had de juf opdrachtkaartjes voor ons.
​Wij moesten op ons rooster de prentjes op de juiste plaats plakken.

We maakten de matrix compleet.

Blazen maar... 
Wie zijn watje als eerste van de tafel kan blazen, heeft gewonnen!

Aan de hand van een ventilator bootsten we de wind na en lieten we de blaadjes door de klas waaien.

En we testten ook een paraplu uit. En ja we bleven allemaal droog, zelfs toen we allemaal samen eronder stonden.

Met dank aan Nele voor de mooie foto's.

De juf las een verhaaltje voor over een toverbos en kleine kaboutertjes. Wij moesten goed opletten want daarna moesten we vertellen welke prent de juf had verstopt.

De vlindertjes plakten de juiste helften bij elkaar om het blaadje weer heel te krijgen.
De zonnetjes tekenden zelf de andere helft erbij.

Herfstblaadjes bestaan in verschillende kleuren.
Wij kleurden de blaadjes in patroon van 2 of 3 kleuren.

Om de dag af te sluiten, keken we samen gezellig een filmpje van Pieter Konijn.

Foto

We tekenden de herfstboom van de juf zo nauwkeurig mogelijk na.

We mochten een kleurplaat met waterverf in schilderen. 

´s Morgens leerden we een versje over een spinnetje en daarna speelden we een spelletje met spinnen.
​
De spinnen hadden zich in de klas verstopt. Wij moesten ze zoeken en in het juiste web plakken.

Daarna oefenden we de fijne motoriek. We probeerden zo mooi mogelijk lijntjes te tekenen. Dit zijn de poten van de spin.

En maakten een spinnetje van klei en pijpenragers.

Namiddag stempelden we alvast het uiltje dat we morgen nog gaan versieren.

En speelden ook nog een zoekspelletje. 
Welk prentje komt er op ieder kaartje voor? Dat was moeilijk.
​We moesten heel goed kijken en tellen.

We leerden enkele tegenstellingen:
groot - klein, dik - dun, lang - kort, open - toe, veel - weinig...

De uiltjes waren ondertussen droog. Dan konden we ze beplakken met de gedroogde blaadjes, die we zelf hadden gezocht.

We speelden een gezelschapsspel.
​Verzamel de eikeltjes in 5 verschillende kleuren.

Ondertussen kennen we al heel wat woordenschat ivm de herfst. Vandaag oefenden we deze woordjes te klappen. 
De vlindertjes kregen wat hulp van de juf. 
​De zonnetjes konden dit al helemaal alleen.

We zochten dezelfde blaadjes en kleurden ze in dezelfde kleur.

We keken naar het getalbeeld en kleurden de blaadjes in de juiste kleur.

De zonnetjes telden de gekleurde blaadjes en duidden dit aan in een tabel.
De vlindertjes kleurden de blaadjes in de juiste kleur naar gelang de vorm.

We oefenden ook nog de fijne motoriek. 
De stippen van de paddenstoel en het web van de spin.

Samen in de kring oefenden we nog eens het rijmen.
Peer-beer, negen-regen, oranje-kastanje...

En we plakten onze uiltjes nog in de donkere nacht met mooie blinkende sterretjes aan de hemel.

Foto

Elisa is puzzelkampioen (eerste kleuterklas)!

Foto

YAELLE IS GROTE ZUS!

Proficiat met de geboorte van jullie zoontje en broertje Liévin!

Foto
Foto

HIEPERDEPIEP, THEODOR IS 4 JAAR!

Foto

​DE MAMA'S EN PAPA'S TEKENDEN ONS.

Op de klassikale ouderavond mochten de mama's en papa's ons tekenen. Wij hebben onszelf terug gevonden! Wat een mooie creaties hadden ze gemaakt!

Foto

LEKKERE, GEZONDE FRUITBROCHETTES!

We sneden fruit en maakten onze eigen fruitbrochette. Wat hebben we gesmuld!

NAAR DE BOOMGAARD

We brachten een bezoek aan de boomgaard van de familie Theunissen. We mochten in de karretjes zitten en reden door de boomgaard. We zagen appels en peren. We kregen veel uitleg van Daisy en nadien mochten we ook zelf appeltjes plukken. Hmmm... Wat waren deze groot en vooral erg lekker! Nadien namen we ook nog een kijkje in het sorteercentrum. Bedankt voor deze leuke voormiddag! 

Wanneer we terug in de klas waren, mochten we kiezen of we een appel- of een perenboom wilden schilderen.

THEMA FRUIT! (bloemetjes)

We leerden vandaag over de appels en de peren. Ze lijken op elkaar, maar zijn toch een beetje anders. 

We hadden zelfs twee peertjes die een appel wilden zijn.
Ze zagen uit als een appel, maar smaakten naar een peer.

Daarna mochten we stempelen met een halve peer of halve appel.

Foto

En we sorteerden de appels en de peren in de juiste boom. 
Dit vonden we heel gemakkelijk!

Samen met de juf leerden we een versje.

Appeltje geel, ik laat je heel.
Appeltje groen, ik geef je een zoen.
Appeltje rood, sapperloot.
Hap en hop, ik eet je op!

Foto

's Middags oefenden we het scheuren van reepjes papier en beplakten hiermee een peer of een appel.

We plakten de peren op de juiste grootte.

We kleurden de appels in de juiste kleur.

Foto

Alle appeltjes kleurden we rood en de peren groen.

Wat vinden jullie van onze knutselwerkjes?
Met een eierdoos maakten we een rups en deze mochten we beschilderen.

Samen met de vlindertjes en zonnetjes maakten we lekkere appelmoes.
We hebben er zo snel van gesmuld dat de juf er geen foto van heeft.
Natuurlijk moest er ook worden afgewassen!

De bloemetjes leerden over grote en kleine bananen.

We oefenen het tellen tijdens het spelletje 'de boomgaard.'

Ieder stuk fruit had witte plekjes. Wij plakten er stickertjes op.

Foto

Ieder fruit heeft een andere kleur. Wij stempelden het in de juiste kleur.

We leggen de prentjes in chronologische volgorde. Eerst is een appeltje heel, dan wordt er een hapje genomen en daarna is hij helemaal op!

We stempelen in ieder rondje een een paarse bol. Zo maken we de tros compleet.

We plakken de stukken fruit op de juiste plaats!

Familie appel op het paard!

Foto

THEMA FRUIT! (vlindertjes en zonnetjes)

We leerden over de appel en de peer. We scheurden en beplakten onze appel/peer. We plakten ook een patronenrand rond onze appel/peer. De vlindertjes plakten appel, peer, appel, peer,... De zonnetjes kregen al een moeilijkere opdracht: appel, peer, peer, appel, peer, peer,...

We oefenden ook al eens om over een stippellijn te gaan. Dit was nog een beetje moeilijk.

De zonnetjes oefenden dit ook. Zij konden het al goed!

We tekenden samen met de juf een appel. Uiteindelijk kregen we 5 verschillende appels. Wat vinden jullie ervan?

Foto

De zonnetjes tekenden een appel en een peer. Nadien stempelden ze er een patronenrand rond. 

We leerden over de helften van fruit.

De vlindertjes oefenden het puzzelen in.

We knutselden een appel of een peer met plakfolie. Dat vonden we wel gek. Dit bleef overal aan plakken.

De zonnetjes kleurden een mooie appel in. Nadien regen ze een mooie rand eraan. Dit konden ze erg goed!

We leerden over de kleuren van fruit.

We volgden patronen van fruit.

We stempelden met de juiste kleur op de rand van het fruit. Zo oefenden we onze fijne motoriek in.

We maakten een cijferpunttekening en telden de appels.

We keken naar het getalbeeld en plakten het juiste aantal appels in de mand.

Foto

THEMA SCHOOL (de vlindertjes en de zonnetjes)

We oefenden de kentekens van onze vriendjes.

We puzzelden de vriendjes van Nellie en Cezar weer in elkaar.

We speelden samen met de juf met de knikkerbaan. 

We leerden over onze boekentas.

Wat zit erin?
Hoe zien ze er uit?
Wie heeft de grootste/kleinste?
​...

Ze zijn allemaal verschillend!

Een turnlesje met juf Linsey

We oefenden het rollen, gooien, vangen met de bal.

We versierden onze naam.

THEMA SCHOOL (week 2)

We speelden samen met onze juf met de blokken. We leerden over 'hoog' en 'laag' en de kleuren. 

We leerden over 'groot' en 'klein'. We plakten de boekentassen op de juiste plaats.

We versierden een bloemetje voor op onze werkjestas.

We luisterden goed naar onze juf wat we in onze boekentas moesten plakken.

Foto

We versierden een hartje.

We speelden spelletjes samen met onze juf.

We oefenden het twee kleurenpatroon in.

Foto

We kleurden een kindje in. De juf plakte hier onze foto op.

Foto

We tekenden onszelf en we mochten ook kindjes, fietsen, speelgoed,... tekenen op een foto van onze speelplaats.

We leerden over jongens en meisjes. We ordenen de vriendjes en vriendinnetjes van onze klas op de juiste plaats.

We puzzelden de juiste helften bij elkaar.

Onze zonnebloemen zijn al goed aan het groeien!

THEMA SCHOOL (week 1)

We zijn de eerste schoolweek goed gestart! 
​We maakten vriendschapsarmbandjes voor elkaar.

De bloemetjes maakten een mooie boekentas. Ze stempelden, knipten en plakten. Veel werk hoor!

We oefenden het tellen tot 3 en het getalbegrip 3.

De vlindertjes knipten stukjes papier en plakten ze op de juiste kleur potloden.

We plakten ons kenteken op.

We puzzelden.

We speelden spelletjes met onze juf.

Er was natuurlijk ook tijd om fijn samen te spelen!

De eerste schooldag in onze klas! We missen nog twee vriendjes want Nele en Léo zijn nog op vakantie!

We speelden met onze vriendjes, maakten een 'eerste schooldag kroon',...

Het thema van dit schooljaar is: "We groeien in deze klas!". We plantten samen met onze juffen zonnebloempitjes. We zijn benieuwd wanneer ze gaan groeien.

Het was een fijne dag vandaag! We gingen moe maar voldaan naar huis!

Foto

Hiep, hiep, hoera! Op de eerste schooldag vierden we Yaëlle die 3 jaar is geworden!
We kregen lekker fruit. Dat heeft gesmaakt!

Foto
Foto
  • Voorleesweek
  • Nieuw op onze speelplaats
  • Kalender
  • Verslagen/Info allerlei
    • 2019 Zeeklas >
      • Zeeklas 2019 maandag
      • Zeeklassen 2019 dinsdag
      • Zeeklassen 2019 woensdag
      • Zeeklassen 2019 donderdag
      • Zeeklassen 2019 vrijdag
    • Klafoto's 2 september '19
    • 2019 Schoolfeest
    • 2019 wafelverkoop
    • 2019 Natuurles Wij helpen vogeltjes
    • 2018 Sinterklaasfeest
    • 2018 Schoolfeest
    • 2018 Carnaval
    • 2018 Helm op fluo top
    • 2017 Kerstmarkt
    • 2017 Sinterklaasfeest
    • 2017 Zeeklas
    • 2017 09 01
    • 2017 Carnaval
    • 2017 Vlaamse Week tegen Pesten
  • Home
  • Welkom in onze school
  • Wie is wie?
    • Personeel
    • Ouderraad
    • Schoolraad
  • Onze school
    • Lager onderwijs >
      • 1ste leerjaar
      • 2de leerjaar
      • 3de leerjaar
      • 4de leerjaar
      • 5de leerjaar
      • 6de leerjaar
    • Kleuteronderwijs >
      • Moelingen >
        • 1 KOMO
        • 3 KOMO
      • 's-Gravenvoeren >
        • 1 KOVA
        • 1 KOVB
        • 2 KOVO
        • 3 KOVO
      • Sint-Martens-Voeren
  • Openingsuren
  • Voor- en naschoolse opvang
  • Afwezigheden
  • Schoolreglement
  • Contacteer
  • Nieuwe pagina